Piotr Król interweniuje w sprawie kolei w Borach Tucholskich [INTERPELACJA]

kolej_krajowy_program

Poseł Piotr Król wystosował interpelację poselską do ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka. Pyta w niej o możliwe remonty szlaków kolejowych, które umożliwią sprawne zorganizowanie komunikacji, gdy rozpocznie się remont linii kolejowej nr 201 będącej alternatywnym połączeniem Bydgoszczy z Trójmiastem.

Plany modernizacji LK 201 zakładają, że nawet przez okres dwóch lat cały jej 170-kilometrowy odcinek będzie wyłączony z użytku. Zdaniem posła Króla, będzie to oznaczało duże utrudnienia komunikacyjne chociażby dla mieszkańców Borów Tucholskich. „Autobusy zastępujące pociągi nie będą w stanie zapewnić tego samego komfortu podróży. Chociażby dlatego, że przejazd nimi potrwa zdecydowanie dłużej” – wskazuje parlamentarzysta Prawa i Sprawiedliwości. Na dowód pokazuje zestawienie czasu podróży pociągów Arriva oraz zastępczej komunikacji autobusowej (ZKA). Wynika z niego, że pokonanie trasy z Bydgoszczy do Chojnic zajmie ponad godzinę dłużej niż obecnie. Podobnie na odcinku Wierzchucinek – Czersk.

Receptą miałoby być wykonanie remontów przyległych linii kolejowych, które umożliwiłyby utrzymanie kolei jako wiodącego środka komunikacji publicznej. Poseł Król w swojej interpelacji wskazuje na konieczność modernizacji LK 208 (Wierzchucinek – Tuchola i dalej do granicy województwa), LK 215 (alternatywny szlak łączący Lipową Tucholską z Bąkiem w województwie pomorskim, przez Czersk i Szlachtę) oraz LK 211 (Kościerzyna – Chojnice). Zdaniem posła Króla, poprawienie jakości tych tras umożliwiłoby również dowożenie materiałów budowlanych na potrzeby modernizacji LK 201. „Swoją koncepcję opieram też na informacjach, że jakość dróg lokalnych w rejonie Borów Tucholskich pozostawia wiele do życzenia, więc wprowadzenie tam ciężarówek dodatkowo pogorszyłoby ich stan” – wskazuje polityk PiS.

Wniosek do ministra Adamczyka o rozważenie uruchomienia alternatywnych tras kolejowych na czas remontu linii kolejowej nr 201 można znaleźć tutaj:
[POBIERZ INTERPELACJĘ]
[POBIERZ ZAŁĄCZNIK NR 1]
[POBIERZ ZAŁĄCZNIK NR 2]

29 thoughts on “Piotr Król interweniuje w sprawie kolei w Borach Tucholskich [INTERPELACJA]

  1. Is there a vindication that some videos that I have downloaded will depict with the screen locked while others desire not? I be struck by a YouTube Red subscription and can large listen to videos I procure downloaded on my phone with the silver screen locked to save on battery. However, I keep noticed that there are sure videos that I take downloaded that cours bitcoins purposefulness station playing as pronto as I secure the screen. On cover of that, the video will go back to the creation as if I hadn’t been watching it at all. Some other data that may be impressive to this into question is that the videos in question fall from the same creator as others that do industry as intended. Multiple channels do the same thing. I had started to characterize as that certain channels were not allowed to operate this scheme, but promptly that I am having the same problems with channels I know work and at to work,

  2. It’s leathery enough as it is to make plain to non-SEOs how to classify a webpage. In an increasingly labyrinthine speciality, to do source you’ve Comment suivre le cours du bitcoin live got to have a good handle on a large classification of detailed subjects. This print run of Whiteboard Friday covers a nine-point checklist of the vital items you’ve got to vexed away to sequence soldiers in the creative year — and maybe pick up some hints on how to simplify it to others, too.

  3. Limerick look at the price design has fed fears a important froth is forming and could be just about to burst. But le cours du bitcoin a discuter the fresh cost picket follows multiple warnings through the model 12 months that the virtual currency was nearing a peak.

Odpowiedz na „AaronfrulaAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>