Piotr Król interweniuje w sprawie kolei w Borach Tucholskich [INTERPELACJA]

kolej_krajowy_program

Poseł Piotr Król wystosował interpelację poselską do ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka. Pyta w niej o możliwe remonty szlaków kolejowych, które umożliwią sprawne zorganizowanie komunikacji, gdy rozpocznie się remont linii kolejowej nr 201 będącej alternatywnym połączeniem Bydgoszczy z Trójmiastem.

Plany modernizacji LK 201 zakładają, że nawet przez okres dwóch lat cały jej 170-kilometrowy odcinek będzie wyłączony z użytku. Zdaniem posła Króla, będzie to oznaczało duże utrudnienia komunikacyjne chociażby dla mieszkańców Borów Tucholskich. „Autobusy zastępujące pociągi nie będą w stanie zapewnić tego samego komfortu podróży. Chociażby dlatego, że przejazd nimi potrwa zdecydowanie dłużej” – wskazuje parlamentarzysta Prawa i Sprawiedliwości. Na dowód pokazuje zestawienie czasu podróży pociągów Arriva oraz zastępczej komunikacji autobusowej (ZKA). Wynika z niego, że pokonanie trasy z Bydgoszczy do Chojnic zajmie ponad godzinę dłużej niż obecnie. Podobnie na odcinku Wierzchucinek – Czersk.

Receptą miałoby być wykonanie remontów przyległych linii kolejowych, które umożliwiłyby utrzymanie kolei jako wiodącego środka komunikacji publicznej. Poseł Król w swojej interpelacji wskazuje na konieczność modernizacji LK 208 (Wierzchucinek – Tuchola i dalej do granicy województwa), LK 215 (alternatywny szlak łączący Lipową Tucholską z Bąkiem w województwie pomorskim, przez Czersk i Szlachtę) oraz LK 211 (Kościerzyna – Chojnice). Zdaniem posła Króla, poprawienie jakości tych tras umożliwiłoby również dowożenie materiałów budowlanych na potrzeby modernizacji LK 201. „Swoją koncepcję opieram też na informacjach, że jakość dróg lokalnych w rejonie Borów Tucholskich pozostawia wiele do życzenia, więc wprowadzenie tam ciężarówek dodatkowo pogorszyłoby ich stan” – wskazuje polityk PiS.

Wniosek do ministra Adamczyka o rozważenie uruchomienia alternatywnych tras kolejowych na czas remontu linii kolejowej nr 201 można znaleźć tutaj:
[POBIERZ INTERPELACJĘ]
[POBIERZ ZAŁĄCZNIK NR 1]
[POBIERZ ZAŁĄCZNIK NR 2]

15 thoughts on “Piotr Król interweniuje w sprawie kolei w Borach Tucholskich [INTERPELACJA]

  1. Thank you a lot for giving everyone remarkably pleasant chance to read articles and blog posts from this website. It’s always very awesome and as well , stuffed with a good time for me personally and my office peers to search your web site more than thrice in 7 days to read the fresh guides you will have. Of course, I am usually amazed with the eye-popping principles you serve. Certain 2 facts on this page are particularly the most beneficial I have ever had.

  2. Pingback: anal play
  3. Hi, i think that i saw you visited my website so i came to “return the favor”.I’m attempting to find things to enhance my site!I suppose its ok to use a few of your ideas!!

  4. My husband and i felt really thrilled when Louis managed to deal with his basic research through your precious recommendations he had while using the weblog. It’s not at all simplistic to just be handing out instructions other folks could have been selling. And now we do understand we have the website owner to be grateful to because of that. The type of explanations you made, the simple website navigation, the relationships you will help foster – it is many terrific, and it’s really letting our son and us know that that subject is brilliant, which is especially fundamental. Thank you for everything!

  5. Have you ever thought about publishing an ebook or guest authoring on other websites? I have a blog centered on the same topics you discuss and would really like to have you share some stories/information. I know my visitors would value your work. If you’re even remotely interested, feel free to send me an e-mail.

  6. Aw, this was an exceptionally nice post. Taking the time and actual effort
    to make a superb article… but what can I say… I hesitate a lot and never
    seem to get nearly anything done.

Odpowiedz na „AnonimAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>